مراقبت و سلامتی

جلوگیری از آسیب زانو در فوتبال

جلوگیری از آسیب‌ زانو در فوتبال

آسیب زانو، یکی از آسیب‌های رایج در فوتبال است. این آسیب‌ها شامل پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک، پارگی رباط‌ها و تاندون‌ها و … است. از آنجایی که همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است، در این مقاله از سایت تن یار قصد داریم روش‌هایی برای پیشگیری از آسیب زانو در فوتبال را به شما ارائه دهیم. مهم‌ترین اقدام در ورزش‌های پربرخورد مانند فوتبال، محافظت از زانوهاست. اگر به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنید یا هر از گاهی با دوستان خود برنامه فوتبال ترتیب می‌دهید، با تن یار تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تنها یک قدم اشتباه یا یک تکل خشن ممکن است فشار بیش از حد به مفصل زانو وارد کند و پس از آن، ورزشکار دچار پارگی ACL، پارگی مینیسک، شکستگی، بی‌ثباتی کاسه زانو و … خواهد شد. برای بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، ترس از آسیب‌دیدگی زانو بسیار آزاردهنده است، زیرا این آسیب‌ها ممکن است آن‌ها را برای یک فصل از فوتبال دور نگه دارند.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو در فوتبال باید چه کاری انجام دهیم؟

در صورتی که زانو دچار آسیب‌دیدگی شود، روش‌هایی مانند جراحی زانو و فیزیوتراپی برای درمان ارائه می‌شوند اما درمان آسیب‌های زانو می‌تواند بسیار زمان‌بر و پرهزینه باشد. بنابراین بهترین راه، پیشگیری از آسیب است که در ادامه، برخی از این راهکارها را بیان می‌کنیم:

  • تمرینات گرم کردن و سرد کردن را قبل و بعد از تمرین انجام دهید
  • برای تقویت ماهیچه‌ها و رباط‌های حمایت کننده از زانو از پله‌ها بدوید
  • اطمینان حاصل کنید که گل میخ‌های زیر کفش به درستی قرار می‌گیرند و حمایت کافی را ارائه می‌دهند
  • وعده‌های غذایی سالم حاوی کلسیم و پروتئین مصرف کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • از زانوبند طبی مناسب استفاده کنید.
  • و البته، سعی کنید برخوردهای کمتری داشته باشید!

زانوبند در فوتبال

بهترین زانوبند طبی برای پیشگیری از آسیب زانو در فوتبال

زانوبندهای پروفیلاکتیک برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو در ورزشکاران طراحی شده‌اند. این زانوبندها مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته‌اند. مطالعات متعددی، میزان آسیب را در ورزشکارانی که از زانوبندهای پیشگیری‌کننده استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که از زانوبند استفاده نمی‌کنند، بررسی کرده‌اند.

این مطالعات تاثیر زانوبند طبی را تا حدودی نشان داده‌اند، اما عوامل مهم‌تری نیز هستند که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، استفاده از زانوبند تاثیر کمتری خواهد داشت. مطالعات نشان می‌دهند که ورزشکاران در برخی ورزش‌ها (مانند فوتبال) در هنگام استفاده از زانوبند پیشگیری‌کننده یا پروفیلاکتیک، میزان آسیب رباط جانبی داخلی (MCL) کمتری دارند. همچنین، در مطالعات نشان داده شده است که زانوبندها، زمانی که به درستی نصب و پوشیده شوند، میزان آسیب را کاهش دهند.

زانوبند در فوتبال

در صورت ادامه آسیب زانو چه باید کرد؟

اگر در داخل یا خارج از زمین بازی دچار آسیب‌دیدگی شدید، مهمترین اقدامی که در لحظه می‌توانید انجام دهید این است که تورم عضو آسیب‌دیده را کاهش دهید. ممکن است آسیب شما، پارگی رباط صلیبی باشد، بنابراین، حتماً آسیب را جدی بگیرید. بر روی زانو یخ قرار دهید، فشاری بر آن وارد نکنید و هرگز راه نروید.

برای این که بدانید شدت و نوع آسیب چقدر است، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. پزشک روش درمانی مناسب را با توجه به شدت و ماهیت آسیب توصیه خواهد کرد. یکی از روش‌های درمانی برای پارگی رباط صلیبی، استفاده از زانوبند طبی است که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله بهترین زانوبند برای پارگی رباط صلیبی مراجعه کنید.

انواع زانوبند

زانوبند چهار فنره نئوپرن FREE

998,000 تومان
  • آرتریت زانو - اسپرین و استرین خفیف
  • بی ثباتی کشکک - زانوی ضعیف

زانوبند مفصل دار نئوپرن

1,198,000 تومان
  • پس از جراحی زانو - اسپرین لیگامنت کروشییت
  • صدمات و آسیبهای لیگامنت کولترال (جانبی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *