مراقبت و سلامتی

چرا باید از شکم بند بارداری استفاده کنیم؟

چرا باید از شکم بند بارداری استفاده کنیم؟

شکم بند طبی برای حمایت از کمر و شکم در دوران بارداری طراحی شده‌اند. این ساپورت‌های ارتوپدی انعطاف‌پذیر ممکن است مزایای زیادی برای زنان فعال باردار، به‌ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری داشته باشد. در طول بارداری و بعد از آن، تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق می‌افتد. اینها بیشتر به دلیل هورمون‌هایی هستند که برای کمک به آمادگی بدن برای زایمان ترشح می‌شوند. متأسفانه، این موضوع گاهی اوقات می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. کمردرد و درد لگن، شکایات رایج در بین مادران باردار است.
خبر خوب این است که اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش ناراحتی خود انجام دهید، مانند استفاده از شکم بند بارداری. ما در این مقاله از سایت تن یار، مزایای استفاده از شکم بند بارداری را بررسی می‌کنیم. پس با تن یار تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شکم بند بارداری چیست؟

شکم بند های بارداری، ساپورت‌های انعطاف‌پذیر اما محکمی هستند که به حمایت از کمر و شکم در طول و بعد از بارداری کمک می‌کنند. آن‌ها دور کمر شما بسته می‌شوند تا فشار وارده بر کمر و لگن را کاهش دهند.

مزایای استفاده از شکم بند بارداری

  • کاهش ناراحتی کمر و لگن مرتبط با بارداری یا زایمان
  • حمایت و پشتیبانی
  • ایجاد فشرده‌سازی ملایم
  • کمک به بهبود ضعف شکمی پس از زایمان (شکم بند بعد از زایمان)
  • تقویت عضلات مرکزی

چه زمانی از شکم بند بارداری استفاده کنیم؟

شکم بند بارداری را می‌توان در هر زمانی در طول بارداری یا بعد از آن استفاده کرد، اگرچه معمولاً خانم‌ها در سه ماهه دوم و سوم بارداری درد کمر و لگن را بیشتر تجربه می‌کنند. بیست هفته، میانگین زمان توصیه شده برای شروع استفاده از آن است.
شکم بندهای بارداری برای کمک به کاهش ناراحتی شکم و کمر در دوران بارداری و بعد از آن به طور موقت استفاده می‌شوند. شکم ‌بندهای بارداری را فقط باید برای جلسات کوتاه – حدود ۲ تا ۳ ساعت در هر زمان – ببندید تا جایگزین فعالیت عضلات مرکزی شما نشوند. شما با استفاده از این ساپورت ارتوپدی فقط می‌خواهید عضلات هسته را تقویت و حمایت کنید. بسیاری از مادران باردار متوجه می‌شوند که بهترین زمان برای پوشیدن این ساپورت هنگام ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی است.

شکم بند بعد از زایمان

شکم بندهای پس از زایمان می‌توانند بعد از زایمان نیز برای حمایت از عضلات شکم در حین بهبودی بدن شما استفاده شوند. چه زایمان طبیعی داشته باشید و چه سزارین، بسیاری از زنان باید عضلات شکم خود را در دوره پس از زایمان تقویت کنند و یک شکم بند حمایتی می‌تواند به تسریع بهبودی پس از جراحی کمک کند.

شکم بند بعد از زایمان صادراتی

478,000 تومان
  • پس از جراحی ناحیه شکم
  • پس از زایمان

خرید شکم بند بارداری

هدف اصلی از خرید شکم بند بارداری، فراهم کردن پشتیبانی اضافی از عضلات مرکزی است تا بتوانید با خیالی آسوده به انجام فعالیت‌های روزانه بپردازید. پزشکان استفاده از شکم بندی بارداری را به دلایل مختلفی پیشنهاد می‌کنند.

انواع شکم بند بارداری

شکم بند دوران بارداری پلدار

368,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

شکم بند دوران بارداری

298,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

شکم بند دوران بارداری با بند شانه‌ای

418,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

دلایل استفاده از شکم بند بارداری و شکم بند بعد از زایمان

  1. بهبود وضعیت بدن

    شکم بندهای بارداری با همسطح کردن مرکز ثقل شما می‌توانند به کمر و شکم شما ثبات دهند. بدون شک، زمانی که روش راه رفتن خود را برای حمایت از کودک در حال رشد خود تغییر می‌دهید، وضعیت بدن شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

  2. تسهیل انجام فعالیت های بدنی

    بستن شکم بند در ماه‌های آخر بارداری می‌تواند راه رفتن، دویدن و حتی نشستن را راحت‌تر کند. همچنین، زمانی که ورزش می‌کنید یا یوگا انجام می‌دهید، شکم‌بند می‌تواند در طول جلسه تمرین کمک بزرگی به شما کند. این ساپورت‌های طبی با فشرده‌سازی اندک ناحیه شکم از ایجاد هرگونه کبودی یا آسیب در حین ورزش جلوگیری می‌کند. مطمئن شوید که فعالیت‌های بدنی خود را آهسته انجام می‌دهید و اقدامات احتیاطی بیشتری را در نظر می‌گیرید.

  3. بهبود سریعتر پس از زایمان

    استفاده از شکم بند بارداری نه تنها تا قبل زایمان مفید است، بلکه استفاده از آن پس از زایمان نیز مزایای بسیاری برای شما به همراه دارد. شما می‌توانید پس از تولد فرزندتان نیز از این محصول شفابخش استفاده کنید. مرحله سخت بارداری و زایمان در حال حاضر آسیب زیادی به بدن شما وارد می‌کند، بنابراین زمان آن رسیده که از شکم بند پس از زایمان استفاده کنید تا بتوانید به شکل قبلی خود بازگردید. شکم بند پس از زایمان به جمع کردن ماهیچه‌های شکم کمک می‌کند. هنگامی که استفاده از شکم بند با تمرینات ورزشی همراه شود، می‌تواند روند بازگشت عضلات شکم به حالت قبل را تسریع کند.

  4. تسکین درد مفاصل

    آنچه باعث افزایش درد در ناحیه لگن و کمر شما می‌شود، هورمون‌هایی هستند که بافت‌های همبند ماهیچه‌ها و مفاصل را در سه ماهه سوم بارداری منبسط یا شل می‌کنند. درد شدیدی که در رباط‌ها و مفاصل خود احساس می‌کنید ممکن است بسیار آزاردهنده و غیر قابل تحمل باشند. اینجاست که شکم بند بارداری می‌آید تا شما را از چنین ناراحتی نجات دهد و درد کمتری را تجربه کنید.

  5. بهبود حرکت و جلوگیری از برهم خوردن تعادل هنگام راه رفتن

    بستن کمربند بارداری به تثبیت لگن خانم باردار کمک زیادی می‌کند. این موضوع به بهبود تعادل بدن کمک زیادی می‌کند و احتمال افتادن شما را به خصوص در ماه‌های آخر کاهش می‌دهد.

  6. کاهش درد

    یکی از ویژگی‌های خاص شکم بند طبی این است که به توزیع وزن کودک در قسمت پایین کمر و شکم شما کمک می‌کند. این باعث کاهش فشار روی رباط‌ها، عضلات پایین بدن، کمر و مفاصل می‌شود.

  7. کاهش تورم پا

    هنگامی که وزن کودک شما به طور مساوی توزیع می‌شود، کمردرد کمتری را تجربه می‌کنید. این امر احتمال ورم پاهای شما را در دوران بارداری کاهش می‌دهد.

نکات مهم هنگام استفاده از شکم بند بارداری

همانطور که در حال استفاده از شکم بند بارداری هستید، حتما این نکات احتیاطی را در نظر بگیرید:

  • قبل از اینکه هر محصولی را در دوران بارداری امتحان کنید، با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید و دریابید که آیا استفاده از شکم بند برای شما و کودکتان مفید است یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که اندازه ایده آل را انتخاب کرده‌اید زیرا شکم بندی که خیلی تنگ است می‌تواند برای کودک در حال رشد در شما مضر باشد. بنابراین، در هنگام خرید به سایز محصول توجه کنید.
  • بهتر است دستورالعمل‌های نوشته شده در دفترچه راهنمای استفاده از شکم بند را دنبال کنید. سعی نکنید از این محصولات به گونه‌ای استفاده کنید که برای آن ساخته نشده‌اند.
  • شکم بند های بارداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این مرحله خاص از زندگی شما را تا حد امکان آسان‌تر کنند. بنابراین، شکم بند باید عضلات ناحیه زیر شکم و کمر شما را فشرده کند.
  • سعی کنید شکم بند را برای مدت طولانی نپوشید زیرا می‌تواند ماهیچه‌های شما را ضعیف کند که بیشتر منجر به اثرات منفی طولانی مدت می‌شود.
  • اگر شکم بند شما در کاهش درد زمانی که مشغول فعالیت‌های روزانه هستید کمکی نمی‌کند، وقت آن است که فوراً با پزشک خود صحبت کنید تا شرایط را برطرف کند.
  • اگر می‌خواهید عضلات شکم خود را در مرحله پس از زایمان تقویت کنید، شکم بند یک راه حل ایده آل برای شما خواهد بود. با حمایت ملایم از شکم و کمر راحتی لازم را به شما می‌دهد.

جمع ‎بندی

در این مقاله از سایت تن یار، دلایل و مزایای استفاده از شکم بندی بارداری را بررسی کردیم. با استفاده از این محصول، درد کمتری را تجربه خواهید کرد و هنگام راه رفتن تعادل بیشتری خواهید داشت. در نهایت، با استفاده از شکم بند طبی می‌توانید این مرحله لذت‌بخش از زندگی خود را با عوارض کمتری سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *