تناسب اندام و تغذیه

درمان افتادگی شکم پس از بارداری

درمان افتادگی شکم در بارداری

بارداری می‌تواند تغییرات زیادی در پوست شما ایجاد کند. اکثر آن‌ها پس از زایمان ناپدید می‌شوند، اما گاهی اوقات پوست شل باقی می‌ماند. پوست از کلاژن و الاستین ساخته شده است، بنابراین با افزایش وزن منبسط می‌شود. پس از کشیده شدن، ممکن است پوست برای بازگشت به شکل اولیه خود دچار مشکل شود.
پوست شل می‌تواند از نظر عاطفی برای زنانی که می‌خواهند بدنشان به حالت قبل از بارداری برگردد، خسته‌کننده باشد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که این موضوع ممکن است زمان ببرد.
افتادگی شکم در بارداری، یکی از عوارض رایج است که می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده آن را بهبود ببخشید. در این مقاله از سایت تن یار، مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به درمان افتادگی شکم پس از بارداری کمک کند را بررسی می‌کنیم. این عوامل شامل استفاده از شکم بند دوران بارداری، تغذیه سالم، نوشیدن آب به میزان کافی و … است.

با تن یار همراه باشید تا شما را با روش‌های درمان افتادگی شکم در بارداری آشنا کنیم.

از شکم بند بارداری استفاده کنید

شکم بند بارداری به گونه‌ای طراحی شده است تا وزن جنین را کنترل کند و فشار کمری به بدن مادر وارد کند. این دسته از شکم بندهای طبی برای پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از شکم بند، به خصوص در ماه‌های آخر بارداری، راحت‌تر می‌توانید فعالیت‌های سبک روزانه را انجام دهید. این محصولات با نگه داشتن شکم و وزن جدید از افتادگی پوست شکم جلوگیری می‌کنند. همچنین، وضعیت بدن را در موقعیت درست قرار می‌دهد.

هنگام خرید شکم بند بارداری به قابلیت تنظیم سایز آن توجه کنید. شما باید سایز این محصول را با توجه به شکم خودتان با توجه به افزایش سایز در طول دوران بارداری تنظیم کنید. به طور معمول، بهتر است هنگام خواب از شکم بند بارداری استفاده نکنید.

انواع شکم بند بارداری

شکم بند دوران بارداری پلدار

498,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

شکم بند دوران بارداری

418,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

شکم بند دوران بارداری با بند شانه‌ای

598,000 تومان
  • پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری
  • نگهداری و کنترل وزن جنین در دوران بارداری

پس از زایمان، از شکم بند بعد از زایمان استفاده کنید

شکم بند بعد از زایمان، برای استفاده پس از زایمان و جراحی شکم مناسب است و دارای استرپ کشی است که فشار محیطی مطلوب‌تری را به این ناحیه وارد می‌کند و کمک می‌کند پوست شکم سریع‌تر به حالت قبل بازگردد. این دسته از شکم بندها از پارچه‌های تنفس پذیر تولید می‌شوند و ضد حساسیت هستند.
شکم بند بعد از زایمان با سفت نگه داشتن این ناحیه، از افتادگی شکم بعد از بارداری جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند پس از جراحی سزارین، کمردرد کمتری را تجربه کنید. در مقاله‌ای با عنوان درمان کمردرد بعد از سزارین، به طور کامل به نحوه تسکین کمردرد پس از جراحی سزارین پرداخته‌ایم.

شکم بند بعد از زایمان صادراتی

668,000 تومان
  • پس از جراحی ناحیه شکم
  • پس از زایمان

 

فعالیت بدنی داشته باشید

در دوران بارداری می‌توانید فعالیت ‌های بدنی سبک را داشته باشید و پس از زایمان، می‌توانید آرام آرام فعالیت‌های بدنی خود را افزایش دهید. ورزش کاردیو می‌تواند به چربی سوزی و تقویت عضلات شما کمک کند. پیاده روی سریع، شنا، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.
قبل از شروع ورزش، از پزشک خود بپرسید که آیا شروع دوباره فعالیت بدنی مشکلی ندارد. به آرامی شروع کنید و به سمت فعالیت‌های شدیدتر بروید. ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری یا به حداقل رساندن افتادگی شکم پس از بارداری کمک کند.

چربی‌ها و پروتئین‌های سالم بخورید

خوردن پروتئین‌ها و چربی‌های سالم می‌تواند به عضله‌سازی شما کمک کند. پروتئین همچنین می‌تواند حاوی کلاژن باشد. نیاز فردی شما به پروتئین بر اساس میزان ورزش و همچنین قد و وزن شما متفاوت است. همچنین در صورت شیردهی ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشید.

رژیم غذایی سالم

تمرینات قدرتی منظم را امتحان کنید

تمرینات قدرتی را برای فرم دادن و تقویت عضلات اضافه کنید. کلاس‌های پیلاتس و یوگا شامل حرکاتی هستند – مانند پلانک – که شما را مجبور می‌کنند تا عضلات مرکزی، لگن و باسن خود را برای مدت طولانی سفت کنید. این تون عضلانی را بهبود می‌بخشد و به سفت شدن و طولانی شدن شما کمک می‌کند.
اگر در کلاس شرکت می‌کنید یا با یک مربی کار می‌کنید، به مربی اطلاع دهید که باردار هستید یا به تازگی زایمان کرده‌اید. ممکن است حرکات خاصی وجود داشته باشد که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

آب بنوشید

آب به آبرسانی پوست و انعطاف‌پذیری بیشتر آن کمک می‌کند. بدن شما با آب بیشتر نیز کارآمدتر است. می‌تواند به راحتی چربی بسوزاند و احتباس آب در شکم شما را کاهش دهد.

با روغن‌های گیاهی شکم خود را ماساژ دهید

برخی از روغن‌های گیاهی ممکن است به ترمیم پوست کمک کنند. این ممکن است به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و خواص ضد التهابی آن‌ها باشد. به عنوان مثال، روغن بادام ممکن است به علائم کشش کمک کند.
روغن‌های اسانسی در روغن‌های حامل رقیق می‌شوند که فواید خاص خود را برای سلامت پوست دارند. سعی کنید روغن‌های حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل را در امتداد خط شکم بمالید تا به سفت شدن پوست کمک کند. می‌توانید چند قطره روغن اسانسی مانند کندر را به آن اضافه کنید.

جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم که در برخی از مواد بسیار خاص پس از بارداری انجام می‌شود، گزینه‌ای برای سفت کردن عضلات و برداشتن پوست اضافی است. اما این جایگزینی برای کاهش وزن یا یک برنامه ورزشی نیست. در طول عمل جراحی، پزشکان برای برداشتن پوست اضافی شکم را برش می‌دهند. در این جراحی، پوست باقی مانده به هم بخیه می‌شود.

جمع‌بندی

بارداری بدن شما را به روش‌های مختلفی تغییر می‌دهد. همانطور که شکم شما رشد می‌کند، پوست باید منبسط شود. پس از زایمان، بسیاری از زنان ممکن است افتادگی پوست شکم را تجربه کنند.
در طول بارداری می‌توانید از شکم بند طبی استفاده کنید تا وزن جنین فشار کمتری به پایین شکم شما وارد کند. با استفاده از این ساپورت‌های ارتوپدی، کمردرد کمتری را تجربه خواهید کرد. همچنین، شکم بند بارداری و شکم بند بعد از زایمان که به همین منظور طراحی شده‌اند، از افتادگی شکم در بارداری و پس از آن جلوگیری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *