نحوه ی استفاده محصولات ارتوپدی

آموزش استفاده از فتق بند

آموزش استفاده از فتق بند

فتق گسترش (برآمدگی) چربی یا اندام‌های داخلی از طریق بافت همبند یا عضلات اطراف (فاشیا) است. فتق می‌تواند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود و در هر دو جنس شایع است.
متخصصان توضیح می‌دهند که فتق کشاله ران یک اتفاق رایج در مردان و زنان است، اما فتق ناف، فمورال، هیاتال و اینگوینال نیز می‌تواند ایجاد شود. فتق حتی می‌تواند در محل‌های جراحی به دلیل بهبودی ضعیف ایجاد شود.

در این مقاله از سایت تن یار، قصد داریم نحوه استفاده از فتق بند و مدت زمان آن را بررسی کنیم. همچنین، به مزایای استفاده از این ساپورت و نحوه انتخاب فتق بند مناسب نیز می‌پردازیم. پس با تن یار تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فتق بند چیست؟

فتق بند ها در درمان فتق بسیار موثر هستند. فتق بند یک نوع ساپورت طبی است که از برآمدگی بافت‌ها جلوگیری می‌کند و آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارد. این به تسکین درد و ناراحتی کمک می‌کند.
اگر اخیراً دچار فتق اینگوینال شده‌اید، جراحان ممکن است استفاده از فتق بند را به شما توصیه کنند. این به سرکوب درد و علائم به طور موقت کمک می‌کند. جراحی فتق لاپاراسکوپی، روشی است که به پزشکان برای درمان دائمی فتق به افراد توصیه می‌کنند. البته ممکن است پس از جراحی دچار عود مجدد فتق شوید که در این صورت نیز فتق بند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
در بعضی از موارد نیازی به جراحی وجود ندارد و با استفاده صحیح از فتق بند، جابجایی اندام به محل طبیعی خود صورت می‌گیرد. این یک روش بدون درد برای درمان فتق‌های خفیف است. برای فتق کشاله ران، فتق بند اینگوئینال توسط بسیاری از متخصصین توصیه می‌شود.

مزایای فتق بند

فتق می‌تواند دردناک باشد و مقابله با آن آسان نیست. با استفاده از فتق بند و در برخی از موارد با مراجعه به پزشک می‌توانید بدون زحمت فتق را درمان کنید.
فتق بندها با تقویت عضلات ضعیف شکم و جلوگیری از بیرون زدگی بافت‌ها به شما کمک می‌کنند. اکثر این محصولات با استفاده از الیاف الاستیک (پارچه) تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها با صفحات پشتیبانی پلاستیکی یا فلزی نیز عرضه می‌شوند.

از فواید فتق بند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسکین درد: فتق بندها از شکم حمایت می‌کنند و کاهش درد و ناراحتی ناشی از برآمدگی اندام‌ها را فراهم می‌کنند.
  • بهبودی سریع: استفاده از فتق بند نیز توسط پزشکان پس از جراحی فتق در بیشتر موارد توصیه می‌شود. پزشکان این موارد را به عنوان اقدامات پیشگیرانه و همچنین به عنوان جایگزینی برای از بین بردن ناراحتی در طول روند بهبودی پیشنهاد می‌کنند و به تسریع زمان بهبودی کمک می‌کنند.
  • انعطاف‌پذیر برای پوشیدن: فتق بند را می‌توان به عنوان یک لباس زیر پوشید و به دلیل وجود ولکرو برای پوشیدن آسان است. همچنین، آن‌ها می‌توانند برای هر نوع بدنی مناسب باشند و می‌توانند در هر مکانی پوشیده شوند.
  • استفاده چند منظوره: فتق بند اینگوئینال به دلیل ماهیت همه کاره آن‌ها توسط پزشکان برای استفاده روزانه توصیه می‌شود. این نوع ساپورت ارتوپدی را می‌توان زیر هر نوع لباسی پوشید و پشتیبانی و راحتی مناسبی را ارائه می‌دهد.
  • طراحی منحصر به فرد برای راحتی: فتق بندها با طرح‌های مختلف راحت و نوآورانه برای مراقبت کامل ارائه می‌شوند. این محصول دارای پدهای سیلیکونی است که از شکم حمایت می‌کند و یک راهکار منحصر به فرد برای درمان فتق اینگوئینال با راحتی بیشتر ارائه می‌دهد.

کدام فتق بند مناسب است؟

قبل از خرید فتق بند باید به دنبال پارامترهای خاصی باشید. شما باید ماهیت مشکل خود را درک کنید و بر این اساس فتق بند را بخرید که برای شما مناسب باشد. قبل از انتخاب بهترین فتق بند برای خودتان، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • محل فتق: همیشه قبل از خرید فتق بند، محل فتق را بدانید. زیرا خرید فتق بند نامناسب باعث دررفتگی فتق می‌شود.
  • نوع فتق: همانطور که در صفحه دسته بندی فتق بند تن یار مشاهده می‌کنید، هر کدام از این ساپورت‌های ارتوپدی برای نوع خاصی از فتق طراحی شده است. قبل از خرید فتق بند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید یا از کارشناسان ما، راهنمایی بگیرید.
  • نوع فعالیت: اگر به ورزش یا سایر فعالیت‌های فیزیکی می‌پردازید، باید فتق بندهایی را انتخاب کنید که پشتیبانی و ثبات بیشتری را ارائه می‌دهند.

مدت زمان استفاده از فتق بند

برای درمان هرنی، فتق بندها را می‌توان در تمام طول روز و همچنین در حین انجام هر فعالیتی استفاده کرد. استفاده از این ساپورت به جلوگیری از جابجایی برآمدگی کمک می‌کند.
پس از معاینه فتق، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که هنگام خواب نیز از فتق بند استفاده کنید. با این حال، در بیشتر موارد به استفاده از این محصول در هنگام خواب نیاز نیست زیرا فشار زیادی به ناحیه هرنی وارد نمی‌شود.

نحوه استفاده از فتق بند شکمی

برای پوشیدن فتق بند شکمی، ابتدا باید روی سطح صاف دراز بکشید. زمانی که فتق به داخل شکم برمی‌گردد، محصول را دور ناحیه ببندید و پد را دقیقاً بر روی محل هرنی قرار دهید. پس از بستن فتق بند و محکم کردن آن می‌توانید از جای خود بلند شوید و به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

نحوه استفاده از فتق بند اینگوئینال

فتق بند اینگوئینال دارای پد جهت ایجاد فشار محیطی است و شما می‌توانید میزان فشار آن را تنظیم کنید. برای استفاده از این محصول، ابتدا بر روی سطح صاف دراز بکشید. سپس پد را روی ناحیه هرنی قرار دهید و ولکرو را ببندید. برای راحتی بیشتر و تنظیم فشار می‌توانید استرپ‌ها را تنظیم کنید.

فتق بند صادراتی

418,000 تومان
  • هرنی ( فتق ) در ناحیه اینگوئینال (انتهای کشاله ران)
  • دارای پد جهت ایجاد فشار محیطی (کانتر فورس)

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت تن یار، مزایا، نحوه و مدت زمان استفاده از فتق بند را بررسی کردیم. اگر فکر می‌کنید فتق دارید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود ملاقات کنید. پزشک می‌تواند آزمایشاتی را برای تشخیص فتق شما انجام دهد و بهترین برنامه مراقبتی را توصیه کند.
جراحی تنها راه دائمی برای رفع فتق، برآمدگی و درد است. پزشک ممکن است استفاده از فتق بند را به عنوان جایگزین «موقت» برای جراحی توصیه کند. این بدان معناست که شما می‌توانید تا زمان جراحی ترمیم فتق، از فتق بند برای تسکین علائم استفاده کنید. در برخی از موارد خفیف که به جراحی نیازی ندارند، استفاده از فتق بند طبق نظر پزشک می‌تواند کافی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *