درمان بیماری‌های ارتوپدی

درمان غبغب و دلایل ایجاد آن + فواید غبغب بند

درمان غبغب

درمان غبغب و دلایل ایجاد آن

غبغب استعداد ایجاد احساس ناامنی در افراد نسبت به ظاهرشان، به خصوص در عکس‌ها را دارد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است غبغب ایجاد شود. این موضوع می‌تواند به دلیل افزایش مداوم وزن یا کاهش وزن باشد که باعث شل شدن پوست زیر چانه می‌شود. همچنین می‌تواند به دلیل اثرات پیری ایجاد شود.
غبغب (چربی زیر فک) مشکلی است که بسیاری از بیماران مایل به حل آن هستند. خوشبختانه راه حل‌های مختلفی وجود دارد. اما قبل از بررسی گزینه‌های مختلف درمان تهاجمی و غیر تهاجمی، بیایید نگاهی بیندازیم که چه چیزی باعث ایجاد غبغب می‌شود و چگونه می‌توانید به جلوگیری از این مشکل کمک کنید.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که در ادامه به مهم ترین موارد اشاره می کنیم. از درمان‌های خانگی گرفته تا جراحی می تواند برای درمان غبغب مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از غبغب بند یا گن غبغب هم یکی دیگر از روش های مورد استفاده است. توجه کنید انتخاب روش مناسب به شرایط جسمانی، علت ایجاد غبغب و عوامل دیگری وابسته است. به طور عمومی پیشنهاد می‌شود برای یافتن بهترین راه‌حل به پزشک مراجعه کنید. با این وجود می‌توانید با توجه به اطلاعات موجود در این مقاله، اقداماتی که به شما کمک خواهند کرد را بشناسید.

دلایل وجود غبغب چیست؟

غبغب به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. برخی به اشتباه غبغب را عارضه‌ای جدی معرفی می‌کنند که با سلامت بدن شما ارتباط مستقیم دارد. با این حال همه‌ی غبغبها به دلیل بیماری ایجاد نمی‌شوند. مسئله این‌جاست که فارغ از دلیل ایجاد غبغب، وجود این حجم اضافه در زیر چانه سبب کاهش اعتماد به نفس افراد درخصوص ظاهرشان می‌شود. اگر غبغب دارید، به احتمال بسیار زیاد یکی از دلایل زیر باعث ایجاد آن شده‌اند.

سلامت پوست

وقتی وارد دهه بیست سالگی می‌شوید، خاصیت ارتجاعی پوست شما کاهش می‌یابد و باعث افتادگی آن می‌شود و چانه‌ای پرتر به شما می‌دهد که چندان مطلوب نیست. علاوه بر این، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند این روند را تسریع کند زیرا ذخایر طبیعی پوست شما را تخلیه می‌کند.
کانتور چانه شما به تعادل بین فشار چربی اضافی پوست به بیرون و توانایی پوست برای نگه داشتن همه چیز بستگی دارد.

چربی اضافی

اگر صورت شما چربی اضافی داشته باشد، ممکن است زیر چانه شما جمع شود. این پدیده حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید نیز ممکن است رخ دهد. با این حال، اگر علائم افزایش وزن دارید، ممکن است به مرور زمان متوجه غبغب شوید.

عامل سن

با افزایش سن، پوست شما ممکن است خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست بدهد و شروع به افتادگی کند. اگر پوست زیر چانه شما افتادگی داشته باشد، می‌تواند شبیه غبغب باشد.

برای جلوگیری از بروز غبغب چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

بهترین راه برای جلوگیری از غبغب، مراقبت از سلامتی و عادات غذایی است. خستگی، رژیم غذایی نامناسب، استرس و بدتر شدن سلامت روان همگی می‌توانند منجر به افزایش وزن و ایجاد غبغب شوند.
حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و رفع سریع مشکلاتی مانند استرس و خستگی بسیار مهم است. برای ایجاد یک رژیم غذایی سالم، عادات غذایی خاصی وجود دارد که می‌تواند به شما در جلوگیری از مشکلات غبغب کمک کند، مانند:

  • مصرف پروتئین بدون چربی مانند ماهی و تخم مرغ
  • خوردن سبزیجات با هر وعده غذایی
  • افزودن میوه به رژیم غذایی روزانه
  • انتخاب محصولات لبنی کمتر
  • اجتناب از غذاهای فرآوری شده
  • روی آوردن به غلات کامل
  • برای داشتن چربی سالم، انواع مختلف آجیل، میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
  • از غذاهای سرخ شده دوری کنید

تمرینات غبغب

ورزش ساده‌ترین راه برای سفت کردن پوست شل و کاهش چربی اضافی در اطراف گردن و چانه است – حتی می‌توان آن را یوگای صورت نامید!
تمام تمرینات گردن را می‌توان به سرعت انجام داد و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. یکی از این‌ تمرینات این گونه است که باید پشت خود را صاف نگه دارید و چانه خود را تا به سمت سقف بگیرید و لب‌های خود را حدود ۲۰ ثانیه جمع کنید و سپس ۱۰ بار تکرار کنید.
ورزش منظم نه تنها به دور نگه داشتن غبغب کمک می‌کند بلکه خطر ابتلا به مشکلات سلامتی جدی مانند سرطان و دیابت را نیز کاهش می‌دهد.

تمرینات حذف غبغب

بیماری‌هایی که باعث ایجاد غبغب می‌شوند

ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌تواند سبب به وجود آمدن غبغب شود. بیماری‌هایی هم‌چون کم‌کاری تیروئید که افزایش حجم و متورم شدن غدد لنفاوی را به همراه دارند یکی از این موارد هستند. سندروم کاشینگ مورد دیگری ا‌ست که احتمال ابتلا به آن در افراد دارای غبغب وجود دارد. توجه کنید که غبغب به خودی خود از علائم این بیماری‌ها محسوب نمی‌شود. پس نیازی نیست با خواندن این مطلب خودتان را نگران کنید. هدف از ذکر این موارد تنها بررسی دلایل عمومی به وجود آمدن غبغب است. به این لیست می‌توان اختلالات کلیوی و عفونت‌های سینوسی را هم افزود. فراموش نکنید که راه‌حل رفع مشکل در چنین مواقعی درمان خانگی و استفاده از غبغب بند نیست.

ایجاد ژنتیکی غبغب

ژنتیک نیز می‌تواند عاملی در ایجاد غبغب باشد. این موضوع را می‌توانید با مرور سوابق پزشکی خانواده و اقوام خود بررسی کنید. در این شرایط نیز شما نمی‌توانید با راه‌حل‌هایی هم‌چون ورزش کردن و یا استفاده از غبغب بند مشکل را حل کنید. مراجعه به پزشک متخصص را می‌توان به عنوان عاقلانه‌ترین راه در این شرایط معرفی کرد.

غبغب

اضافه وزن ارثی یا به دلیل کم تحرکی و رژیم غذایی بد

از شایع‌ترین دلایل به وجود آمدن غبغب می‌توان به اضافه وزن اشاره کرد. افزایش چربی در نواحی مختلف صورت و زیر چانه سبب افتادگی بافت‌های این ناحیه شده و ظاهر صورتتان را تغییر می‌دهد. ورزش و کاهش وزن به همراه استفاده از غبغب بند و پایبندی به یک رژیم غذایی سالم می‌توانند به شما برای رفع این معضل کمک کنند.

تغییر حالت تدریجی و یا به دلیل از دست دادن ماهیچه‌ها

قرار گرفتن در وضعیت‌های نامناسب می‌تواند سبب بروز تغییرات در بخش‌های مختلف بدن شود. نمونه‌ی بارز این مشکل قوز پشت است که به دلیل خم شدن زیاد ایجاد می‌شود. دراز کشیدن در وضعیت نامناسب و کارکردن با گوشی و یا لپتاپ می‌تواند چانه را در موقعیت نامناسبی قرار دهد. در این شرایط با بستن غبغب بند وضع بدن را به تدریج تغییر دهید و سعی کنید مدت طولانی را در حالت‌های نامناسب قرار نگیرید. گاهی نیز به دلیل از دست رفتن عضلات چانه ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

ایجاد غبغب در پیری

مورد دیگری که می‌تواند به عنوان دلیل به وجود آمدن غبغب شناخته شود، افزایش سن است. با بالا رفتن سن حالت ارتجاعی پوست و دیگر بافت‌های بدن تغییر می‌ کنند. این موضوع افتادگی پوست و بافت‌ها را به ویژه در نواحی گردن به همراه دارد. در سالمندانی که وزن زیادی دارند این تغییر حالت بیشتر نمود پیدا می‌کند.

 آیا غبغب بند می‌تواند به حذف غبغب کمک کند؟

برای پاسخ به این سوال باید با توجه به مطالب بالا، دلیل به وجود آمدن غبغب را بدانید. چرا که غبغب بند در همه‌ی شرایط راه‌حل نهایی نیست. با این وجود استفاده از این محصول که با نام گن غبغب نیز شناخته می‌شود، می‌تواند هم‌چون دیگر گن های لاغری کارساز باشد. اما چطور؟

غبغب بند و کاربرد آن

اگر به این موضوع پی بردید که افتادگی بافت‌های صورتتان و ورم گلویتان به دلیل ابتلا به بیماری نیست، می‌توانید به سراغ خرید غبغب بند و استفاده از آن بروید. گن غبغب هم‌چون گن‌های لاغری سبب ایجاد شکل در بافت‌ها و ماهیچه‌ها شده و به تدریج می‌تواند باعث تغییر فرم آن شود. البته توجه کنید که در در کنار استفاده از گن حتماً مواردی هم‌چون رژیم سالم غذایی و انجام تمرینات ورزشی را نیز در برنامه‌ی خود داشته باشید تا تاثیر سریع تر و بیشتر شود.

کاربرد گن لیپوماتیک غبغب پس از جراحی

همان‌طور که در ادامه خواهید خواند یکی از روش‌های درمان غبغب، عمل جراحی است. در جراحی غبغب از روش‌هایی هم‌چون لیپوساکشن و مینی لیفت استفاده می‌شود. در دوران پس از جراحی استفاده از غبغب بند از جمع شدن مایعات در محل جراحی جلوگیری می‌کند. این موضوع سبب بهبود سریع‌تر این ناحیه می‌شود. کنترل خونریزی دیگر مزیت بستن گن غبغب پس از جراحی‌ست.

روش های درمان غبغب

درمان غبغب به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. عمل‌های جراحی متنوعی برای رفع غبغب ابداع شده‌اند که هر یک ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

درمان غبغب

روش‌های از بین بردن غبغب توسط متخصص

متخصصان و جراحان زیبایی از روش‌های متنوعی برای حذف غبغب استفاده می‌کنند. انتخاب شیوه‌ی جراحی و راه‌حل با توجه به دلایل ایجاد غبغب، شدت و آناتومی صورت افراد انجام می‌شود. برخی از این شیوه‌ها عبارتند از:

  • جراحی لیپوماتیک گردن
  • لیفت پوست گردن
  • تزریق ژل
  • سابمنتوپلاستی
  • مزوتراپی
  • آر اف (RF)

از جمله مزایای جراحی غبغب می‌توان به تاثیر سریع و دائمی آن اشاره کرد. چرا که پس از انجام جراحی تغییر مورد نظر ایجاد شده و ظاهر فرد به حالت ایده‌آل وی بدل می‌شود. در اغلب این موارد پزشک به بیمار توصیه می‌کند تا برای مدتی از غبغب بند استفاده کند.

اما جراحی معایب بسیاری نیز دارد که بهتر است پیش از تصمیم به رفتن زیر تیغ جراح، به آن‌ها فکر کنید. خون‌ریزی و عفونت از بدیهی‌ترین مشکلاتی هستند که پس از جراحی غبغب باید انتظار تجربه‌شان را داشته باشید. آسیب عصبی، باقی ماندن جای زخم، از بین رفتن هارمونی و تقارن در ساختار صورت و … برخی از این موارد هستند.

روش های خانگی و استفاده از غبغب بند

در مقابل روش‌هایی که در بالا معرفی کردیم، روش های خانگی درمان غبغب نیز طرفداران بسیاری دارند. در این روش‌ها تمرکز بر استفاده از راه‌کارهای طبیعی و بدون عوارض است. نکته قابل توجه این است که شما هر یک از این روش‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از غبغب بند، تاثیر آن را چند برابر کنید. برخی از شیوه‌های پرطرفدار برای این منظور را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • ماسک سفیده تخم مرغ: این ماسک علاوه بر سفیده تخم مرغ دارای ترکیباتی هم‌چون عسل، روغن نارگیل و شیر است.
  • تمرین‌های ورزشی: تمرین‌هایی هم‌چون چرخش گردن، بیرون آوردن زبان تا حد ممکن و … می‌توانند فرم گردن را تغییر داده و سبب تقویت ماهیچه‌های این ناحیه شوند.
  • جویدن آدامس بدون شکر: زمانی که افتادگی زیر چانه به دلیل ضعف عضلات است می‌توانید از این شیوه بهره ببرید.
  • روغن جوانه گندم: ماساژ این روغن بر ناحیه‌ی گردن و روی غبغب سبب سفت شدن پوست می‌شود.

توجه کنید که مشاهده‌ی نتیجه در چنین روش‌های نیاز به تداوم دارد. چرا که بلافاصله شاهد نتایج نخواهید بود. در طول مدتی که این روش‌ها را استفاده می‌کنید، حتما استفاده از غبغب بند را در برنامه‌ی خود داشته باشید.

حذف غبغب

سخن آخر

گن غبغب در دسته‌ی محصولات پزشکی قرار می‌گیرد. لذا برای تهیه‌ی آن حتماً از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید. چرا که نمونه‌های غیراستاندارد این محصول نیز در بازار وجود دارند. در هنگام خرید غبغب بند به نکاتی هم‌چون اندازه و جنس آن توجه کنید. اگر نمی‌دانید بهتر است از چه نوع گن غبغب استفاده کنید، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید. تجربیات خود در زمینه غبغب و درمان آن در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

گن غبغب – فک بند – غبغب بند

498,000 تومان
  • بعد از عمل زیبایی فک ، چانه و یا غبغب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *