درمان بیماری‌های ارتوپدی

مچ بند طبی برای آرتروز مچ دست

مچ بند طبی برای آرتروز مچ دست

استفاده از آتل، ساپورت یا بریس برای محافظت از مچ دست و جلوگیری از حرکت بیش از حد آن، و می‌تواند به تسکین علائم کمک کند. مچ بند آتل دار و مچ بندهای قابل تنظیم برای این منظور طراحی شده‌اند و ممکن است توسط پزشک شما توصیه شود.
در این مقاله از تن یار قصد داریم نکاتی برای انتخاب مچ بند طبی برای آرتروز مچ دست را ارائه دهیم و نحوه استفاده صحیح از ساپورت مچ را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

محتوا پنهان

آرتروز مچ دست

مچ دست یک مفصل لولای بسیار پیچیده است که از ۱۵ استخوان بین ساعد و دست تشکیل شده است. هنگامی که التهاب وجود دارد – روش طبیعی بدن برای محافظت از خود – در هر جایی از مچ دست، به آن آرتریت مچ دست می‌گویند. بیش از ۱۰۰ نوع مختلف آرتریت وجود دارد، اما زمانی که در مچ دست رخ می‌دهد، معمولاً به دلیل استئوآرتریت (OA) یا آرتریت روماتوئید است.

آرتروز مچ دست

چه چیزی باعث آرتروز مچ دست می‌شود؟

۱۵ استخوانی که مچ دست را تشکیل می‌دهند شامل هشت استخوان کوچک در قاعده دست، دو استخوان ساعد (رادیوس و اولنا) و پنج استخوان پایینی در دست ما (متاکارپال) است. این استخوان‌ها همگی به هم می‌رسند تا مفاصل جداگانه‌ای را تشکیل دهند که توسط رباط‌ها به هم متصل شده و توسط غضروف مفصلی احاطه شده‌اند. این غضروف به عنوان یک سد محافظ بین استخوان‌ها عمل می‌کند و از تماس آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند. در ورم مفاصل، غضروف مفصلی نازک شده و فرسوده می‌شود، که باعث می‌شود استخوان‌ها خیلی نزدیک یا مستقیم به یکدیگر ساییده شوند.
آرتریت مچ دست بیشتر افراد بالای ۴۵ سال را مبتلا می‌کند و تقریباً همیشه به این معنی است که آرتروز یا آرتریت روماتوئید وجود دارد. استئوآرتریت، شایع‌ترین نوع آرتروز، معمولاً به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی مفاصل مچ دست رخ می‌دهد. به همین دلیل است که در افراد مسن شایع‌تر است، اما سایر عوامل خطر شامل آسیب‌های مچ دست، عفونت‌ها و انجام مکرر حرکات بیش از حد مچ دست است. آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که کل بدن به ویژه مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیماری خودایمنی به این معنی است که بدن به بافت سالم خود حمله می‌کند، حتی اگر هیچ خطری نداشته باشد، و این باعث التهاب می‌شود. آرتریت روماتوئید معمولاً در سنین پایین‌تر – تقریباً ۲۰ تا ۴۰ سالگی – در مفاصل کوچکتر مانند مچ دست شروع می‌شود و علل آن ناشناخته است. هر دو نوع آرتریت در زنان بیشتر از مردان رخ می‌دهد.

علائم آرتروز مچ دست چیست؟

شایع‌ترین علامت آرتروز درد در ناحیه مچ دست است. این درد معمولاً هنگام انجام حرکاتی مانند چرخاندن دستگیره در، باز کردن شیشه یا در حین ورزش‌هایی مانند تنیس و گلف بدتر می‌شود، اما ممکن است با استراحت تسکین یابد. برخی از بیماران همچنین با لمس مچ دست دچار تورم، حساسیت به لمس می‌شوند یا توانایی خود را برای حرکت خوب مچ دست از دست می‌دهند. در نتیجه، درد و از دست دادن حرکت می‌تواند منجر به ضعف در مچ دست شود که انجام برخی وظایف را دشوار می‌کند. علائم عمدتاً در آرتریت روماتوئید مشابه است، اما ممکن است کمی سفتی در صبح، ناراحتی عمومی و درد و تورم در بند انگشتان نیز وجود داشته باشد.

درمان آرتروز مچ دست چیست؟

برای برخی از افراد، اگر از فعالیت‌های دردناک خاصی اجتناب کنند، درد ناشی از آرتریت مچ دست در نهایت از بین می‌رود. در موارد دیگر درد می‌تواند بسیار بدتر شود و عوارض جدی ایجاد کند. به همین دلیل است که اگر برای مدتی درد و سایر علائم را در مچ دست تجربه کردید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد، یک سری سؤال از شما می‌پرسد و از برخی آزمایش‌ها برای کمک به تعیین علت درد استفاده می‌کند. همچنین ممکن است از اشعه ایکس برای تشخیص انواع مختلف آرتریت استفاده شود و در برخی موارد آزمایش خون برای تشخیص آرتریت روماتوئید انجام می‌شود. اگر آرتریت مچ دست وجود داشته باشد، درمان به احتمال زیاد محافظه‌کارانه (غیر جراحی) خواهد بود.

آیا می‌توان از آرتروز مچ دست پیشگیری کرد؟

اگرچه آرتریت مچ دست اغلب به دلایلی ایجاد می‌شود که ما نمی‌دانیم یا کنترلی روی آن نداریم – مانند افزایش سن – راه‌هایی برای کاهش شانس ابتلا به آن وجود دارد. به این صورت است:

  • سعی کنید از انجام حرکات مکرر مچ دست خودداری کنید یا آن را محدود کنید، مانند استفاده از ابزارهای ارتعاشی.
  • هنگام انجام هر فعالیتی که نیاز به حرکت مچ دست دارد، به طور منظم استراحت کنید و مچ (های) خود را به طور کامل بکشید
  • تمریناتی را انجام دهید تا به شما در ایجاد و حفظ قدرت دست و مچ دست کمک کند. یک فیزیوتراپیست می‌تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند، که ممکن است شامل استفاده از توپ باشد.

انواع ساپورت مچ دست برای آرتریت

پس از آشنایی با انواع مختلف آرتریت که می‌تواند مچ دست را تحت تاثیر قرار دهد، وقت آن است که نگاهی دقیق‌تر به گزینه‌های مختلف برای حمایت از مچ بیاندازیم. این ابزارها برای کمک به مدیریت التهاب در افراد مبتلا به آرتریت با ایجاد فشرده‌سازی طراحی شده‌اند که تورم را کاهش می‌دهد و به کاهش درد و سفتی کمک می‌کند.
سه نوع اصلی ساپورت مچ وجود دارد: آستین‌های فشاری، بریس‌های قابل تنظیم و اسپلینت‌های تامپ اسپیکا یا شست. هر کدام هدف خود را در مدیریت علائم مرتبط با آرتریت، مانند درد، سفتی، و تورم، از طریق اعمال فشار یا حمایت از نواحی آسیب دیده در ناحیه دست/مچ انجام می‌دهد. در مقاله‌ای جداگانه به بررسی دقیق مزایا و معایب مچ بند طبی پرداخته‌ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آن مراجعه کنید.

انواع مچ بند طبی

آستین‌های مچی برای فشرده‌سازی

برای افراد مبتلا به ورم مفاصل، آستین‌های مچ یک گزینه محبوب برای مدیریت درد هستند. این آستین‌های تخصصی از الیاف سرامیکی برای حفظ گرما و کاهش ناراحتی در مچ دست استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند تورم را کاهش دهند و با ایجاد فشرده‌سازی ملایم، گردش خون را بهتر کنند.

مچ بند قابل تنظیم

مچ بندهای قابل تنظیم شکل منحصر به فردی از حمایت را برای کسانی که آرتروز دارند فراهم می‌کند. این بریس‌ها اغلب دارای ساختاری هستند که باعث افزایش پایداری و محافظت از مچ دست در برابر آسیب می‌شود.
طراحی آن‌ها به مچ بندهای قابل تنظیم اجازه می‌دهد تا حتی زیر لباس پوشیده شوند و آن‌ها را برای استفاده در تمام روز عالی می‌کند. آن‌ها یک راه حل ایده آل برای افرادی هستند که در حین انجام فعالیت‌های روزانه خود به پشتیبانی از مچ دست به صورت مستمر نیاز دارند.

مچ بند آتل دار نئوپرن

498,000 تومان
  • سندروم تونل کارپال (CTS)
  • فرکچر (شکستگی) کالیس

مچ بند آتل دار اپلون

598,000 تومان
  • شکستگی کالیس - اختلال کانال مچ دست
  • ساپورت بعد از جراحی

مچ بند آتل دار الاستیک

358,000 تومان
  • فرکچر (شکستگی) کالیس
  • سندروم تونل کارپال (CTS)

اسپلینت‌های Thumb Spica یا اسپلینت‌های شست

اسپلینت‌های Thumb Spica رویکردی متمرکز برای محدود کردن حرکت مچ دست و شست دارند. آن‌ها با تثبیت هر دو ناحیه و کاهش فشار از حرکات دردناکی که این مفاصل را درگیر می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند. این آتل‌ها برای شرایطی مانند تاندونیت، شست اسکی بازان و آسیب‌های بافت نرم توصیه می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند کشیدگی‌ها یا رگ به رگ شدن‌های مرتبط با آرتریت که بر حرکات مچ دست یا شست تأثیر می‌گذارد، را بهبود ببخشند.

مچ شست بند آتل دار نئوپرن

548,000 تومان
  • ساپورت قوی در ناحیه مچ و شست
  • استفاده بعد از جراحی و ضرب دیدگی

مچ شست بند آتل دار اپلون

798,000 تومان
  • ساپورت قوی در ناحیه مچ و شست
  • بعد از ضرب دیدگی و شکستگی

مچ کف بند شست دار نئوپرن

368,000 تومان
  • سندروم خفیف تونل کارپال (CTS)
  • صدمات بافت نرم و مچ ضعیف

نحوه انتخاب مچ بند طبی مناسب

هنگام مدیریت علائم آرتریت، انتخاب مچ بند طبی بسیار مهم است. این مسئله شامل یافتن یک گزینه مناسب ساخته شده از مواد تنفسی و راحت است که نیازهای خاص شما را در مورد سطح پشتیبانی برآورده می‌کند.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این عناصر بیندازیم.
انتخاب یک ساپورت مناسب مچ دست می‌تواند به طور قابل توجهی نحوه مدیریت علائم آرتروز را بهبود بخشد. هنگام انتخاب یک محصول مناسب برای مچ دست خود، تناسب و فیتینگ مناسب، قابلیت تنفس متریال و سطوح راحتی را به دقت در نظر بگیرید. توجه به این موارد تضمین می‌کند که مدیریت مؤثری که صریحاً برای برآورده کردن نیازهای شما در حمایت از مناطق تحت تأثیر درد یا سفتی آرتروز طراحی شده است، صورت می‌گیرد.

راحتی و تناسب

استفاده از یک مچ بند طبی مناسب که تناسب خوب و راحتی را ایجاد می‌کند بسیار مهم است، درست مانند پوشیدن کفش‌های راحت. اگر اندازه و قرارگیری آن روی مچ صحیح نباشد، می‌تواند ناراحتی بیشتری نسبت به تسکین ایجاد کند. برای اطمینان از تناسب دقیق بدون فشار یا تحریک پوست، همیشه از مچ بندهای طبی با ولکروهای قابل تنظیم استفاده کنید.
ضروری است که مچ بند طبی شما کاملاً جا بیفتد و مانند امتداد دست شما احساس شود، نه خیلی سفت و نه به طوری که مانع فعالیت‌های روزانه می‌شود. ساپورت مچ دستی که به خوبی روی دست قرار گرفته است، پشتیبانی پایدار و ملایم را ارائه می‌دهد و در عین حال شما را از ناراحتی یا فشار غیرضروری بر روی پوست رها می‌کند.

متریال با قابلیت تنفس

پوشیدن ساپورت مچ دست که باعث تعریق بیش از حد می‌شود می‌تواند به اندازه پوشیدن لباس‌هایی که تعریق زیاد ایجاد می‌کنند، ناراحت کننده باشد. برای اطمینان از تنفس و جلوگیری از ناراحتی، به ویژه در هوای گرم، توجه به مواد و متریال مچ بند طبی ضروری است.
هنگام انتخاب ماده‌ای برای مچ بند طبی خود، اگر مچ دست شما دچار آرتروز شده است، نئوپرن را در نظر داشته باشید. این پارچه هم چسبندگی و هم حفظ گرما را برای راحتی بیشتر فراهم می‌کند. از طرف دیگر (یا به جای آن، روی مچ دست شما)، پلی استر سبک وزن است که اجازه تهویه و خنک کنندگی بهینه را در حین استفاده می‌دهد.

سطح پشتیبانی و ثبات مچ بند طبی

انتخاب مچ بند مناسب مستلزم یافتن تعادل بین حمایت و ثبات است. هنگام تعیین سطح حمایت مورد نیاز برای تسکین درد و استراحت بهینه مفصل، باید شرایط خاص خود را در نظر بگیرید.
مچ بند باید بدون محدود کردن جریان خون یا فشار دادن اعصاب، حمایت مناسبی را ارائه دهد و ایمنی و راحتی را تضمین کند. همچنین، تمرکز روی حمایت موثر از مچ دست برای کاهش درد باقی می‌ماند.

نکاتی برای استفاده موثر از مچ بند طبی برای آرتروز مچ دست

اکنون که مچ بند طبی مناسب خود را انتخاب کرده‌اید، می‌دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ فقط گذاشتن آن کافی نیست. در ادامه، چند دستورالعمل ضروری برای استفاده موثر از مچ بند طبی، از جمله یافتن اندازه مناسب، پوشیدن مناسب آن و نگهداری آن آورده شده است.

بستن مچ بند طبی

اندازه و موقعیت مناسب

اندازه و موقعیت مناسب برای اطمینان از بهترین پشتیبانی مچ بسیار مهم است. فضای داخلی آتل مچ باید به خوبی در سه ناحیه اصلی قرار گیرد: پایه شست، کف دست و مچ دست. ولکروها باید محکم بسته شوند اما نه خیلی سفت تا از هرگونه گزگز یا تغییر رنگ در انگشتان شما جلوگیری شود که می‌تواند نشان دهنده گردش خون ضعیف باشد.

چه زمانی از مچ بند طبی استفاده کنیم؟

وقتی نوبت به پوشیدن ساپورت مچ می‌رسد، زمان‌بندی بسیار مهم است. این تکیه گاه‌ها در طول فعالیت‌هایی که به مچ دست فشار وارد می‌کنند، مانند تایپ کردن، نقاشی کردن یا باغبانی موثرتر هستند و می‌توانند ثبات را در عین کاهش علائم آرتریت فراهم کنند. در مواقع درد شدید، حمایت از مچ دست نیز می‌تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند.
برای جلوگیری از وابستگی و تضعیف احتمالی عضلات مچ، مهم است که به استفاده مداوم از مچ دست برای مدت طولانی تکیه نکنید. بهتر است آن‌ها را فقط در مواقع ضروری بپوشید تا راحتی بیشتری داشته باشید و در برابر فشارها یا آسیب‌ها محافظت کنید.

نگهداری از مچ بند طبی

مانند هر وسیله دیگری، مراقبت از ساپورت مچ دست برای عملکرد صحیح ضروری است. توصیه می‌شود برای حفظ بهداشت و جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، به طور منظم ساپورت مچ را بشویید و در هوای آزاد خشک کنید. مچ بند طبی را به طور مکرر از نظر علائم ساییدگی بررسی کنید، زیرا این امر می‌تواند بر توانایی آن در ارائه پشتیبانی اضافی لازم تأثیر بگذارد.

سایر روش‌ها برای مدیریت درد مچ دست ناشی از آرتروز

اگرچه پشتیبانی از مچ می‌تواند به طور قابل توجهی به مدیریت درد ناشی از آرتریت کمک کند، اما آن‌ها فقط یکی از اجزای یک استراتژی جامع هستند. همچنین برای مدیریت موثر علائم مرتبط با آرتریت، به ویژه در مچ دست، استفاده از روش‌های دیگر، مانند ورزش منظم، داروها و مکمل‌های تجویز شده، و تنظیم سبک زندگی در رویکرد خود مفید است.

اصلاح فعالیت

اگر فعالیت‌های خاصی درد شما را بدتر می‌کند، باید آن‌ها را محدود یا متوقف کنید. پزشک به شما کمک می‌کند تا راه‌هایی برای تنظیم برخی فعالیت‌ها پیدا کنید تا بتوانید آن‌ها را انجام دهید، اما با درد کمتر.

تغییرات سبک زندگی

مدیریت درد مچ دست آرتریت را می‌توان از طریق تغییرات ساده سبک زندگی به دست آورد. اتخاذ یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، آجیل و لوبیا است، به طور موثری با التهاب مبارزه می‌کند و سلامت مفاصل را برای کسانی که از آرتریت رنج می‌برند بهبود می‌بخشد. محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و چربی‌های اشباع شده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم که به کاهش علائم مرتبط با این بیماری کمک می‌کند نیز توصیه می‌شود.
حتی تغییرات جزئی، مانند گنجاندن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان در عادات غذایی فرد، می‌تواند مزایای ضد التهابی داشته باشد و بر سلامت کلی مفاصل تأثیر مثبت بگذارد.

یخ/گرما درمانی

پزشک ممکن است به شما دستور دهد که برای کاهش درد و تورم، یخ یا حرارت را برای مدت معینی روی مچ قرار دهید.

ورزش و فیزیوتراپی

یک فیزیوتراپ می‌تواند به ایجاد یک برنامه درمانی برای آرتریت مچ دست شما کمک کند که احتمالاً شامل مداخلات فوق، و همچنین ماساژ، تمرینات کششی و تمرینات تقویتی باشد. فعالیت بدنی منظم یکی از موثرترین درمان‌های غیر دارویی برای آرتریت مچ دست است. برای بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش موثر درد ناشی از آرتریت، انجام مداوم تمریناتی که مچ دست را هدف قرار می‌دهند، ضروری است. باز کردن انگشتان با استفاده از نوارهای لاستیکی، حرکات دایره‌ای با مچ دست و … همگی تمریناتی هستند که می‌توانند به تقویت و بهبود عملکرد مفاصل آسیب دیده کمک کنند.
حتی حرکات یوگا با شدت کم می‌تواند برای کاهش درد مچ دست و افزایش انعطاف‌پذیری بدون ایجاد فشار اضافی بر روی مفاصل حساس مفید باشد.

داروها و مکمل‌ها

برای آرتریت روماتوئید، درمان همچنین باید شامل استفاده از داروهایی باشد که پیشرفت بیماری را کند می‌کند. همراه با فعالیت بدنی، داروها و مکمل‌های مختلف می‌توانند به طور موثری درد مچ دست آرتریت را مدیریت کنند. اینها شامل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است که به کاهش ناراحتی و تورم کمک می‌کند. انواع دیگر داروها نیز می‌توانند به کنترل التهاب برای جلوگیری از آسیب به مفاصل کمک کنند.
برخی مکمل‌ها مانند گلوکزامین، اسیدهای چرب امگا ۳ و کورکومین، علائم مرتبط با درد مچ دست ناشی از آرتریت را تسکین می‌دهند. ضروری است که همیشه قبل از شروع هر رژیم جدید شامل دارو یا مکمل برای درمان این بیماری از یک پزشک راهنمایی بگیرید.

تزریق کورتیزون

اگر درد ثابت باشد، حتی در حالت استراحت و یا در شب، ممکن است تزریق کورتیزون توصیه شود. این یک داروی قوی و ضد التهابی است که برای تسکین علائم به طور مستقیم به مچ دست تزریق می‌شود

عمل جراحی

زمانی که این اقدامات نتواند علائم سندرم تونل کارپال را کاهش دهد، ممکن است به جراحی نیاز باشد. روش جراحی برای این عارضه آزاد کردن تونل کارپال نامیده می‌شود که تونل کارپ را باز می‌کند تا فشار روی عصب مدیان کاهش یابد. فیزیوتراپی اغلب پس از جراحی نیز برای کمک به بازیابی قدرت و اصلاح عادت‌هایی که در وهله اول منجر به علائم شده است مورد نیاز است.

برای درمان آرتروز مچ دست با پزشک مشورت کنید

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که تجربه همه افراد از درد مچ دست آرتریت ممکن است متفاوت باشد. این راهنما باید به عنوان یک مرور کلی از مدیریت چنین دردهایی با کمک مچ بند طبی استفاده شود. توصیه می‌شود قبل از شروع هر گونه درمان برای درد مچ دست مربوط به آرتریت با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند یک برنامه درمانی شخصی ایجاد کنند که عملکرد دست را بهبود می‌بخشد و تعیین می‌کند که چه مدت یک بریس برای حداکثر اثربخشی لازم است.

جمع‌بندی

مدیریت درد مچ دست مرتبط با آرتریت می‌تواند دشوار باشد، اما با روش‌ها و ابزار مناسب قابل دستیابی است. انتخاب یک مچ بند طبی، یکی از گام‌های اساسی برای کاهش درد و ناراحتی مچ دست در زندگی روزمره است.

سوالات متداول

آیا مچ بند طبی به آرتریت کمک می‌کند؟

مچ بندهای طبی که به عنوان اسپلینت یا ارتز نیز شناخته می‌شوند، به طور خاص برای حمایت و محافظت از مفاصل آسیب دیده توسط آرتریت طراحی شده‌اند. این ساپورت و پشتیبانی می‌توانند به طور موثر درد و تورم در ناحیه مچ دست را کاهش دهند و در عین حال موقعیت صحیح را در طول فعالیت‌های روزانه ارتقا دهند. هدف اصلی آن‌ها کمک به افرادی است که مچ دردناک یا ضعیف دارند و اطمینان حاصل شود که آن‌ها تسکین کافی را دریافت می‌کنند و به محافظت از مفاصل خود در برابر آسیب کمک می‌کنند.

برای درمان آرتروز مچ دست چه باید کرد؟

روش‌های جایگزین برای درمان آرتریت مچ دست، مانند اصلاح فعالیت‌های روزانه، استفاده از بریس، تزریق کورتیکواستروئید یا مصرف داروهای مسکن را در نظر بگیرید. فیزیوتراپی نیز می‌تواند به مدیریت موثر این وضعیت کمک کند.
بررسی این گزینه‌ها برای مدیریت موفقیت‌آمیز علائم مرتبط با آرتریت مچ دست و بهبود عملکرد کلی مفصل آسیب دیده ضروری است.

چگونه متوجه شوم که مچ دست من دچار سندرم تونل کارپال شده است یا آرتروز؟

هم سندرم تونل کارپال و هم آرتریت می‌توانند روی دست تاثیر بگذارند و باعث ناراحتی و اختلال در فعالیت‌های روزانه شوند. در حالی که تونل کارپال شامل فشردگی عصب است که منجر به ضعف، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی می‌شود، آرتریت ناشی از التهاب مفصل است که منجر به درد و مشکل در گرفتن اشیا می‌شود. در مقاله‌ای جداگانه به تاثیر مچ بند طبی در درمان سندروم تونل کارپال  پرداخته‌ایم که می‌توانید در آن مقاله نکات مفیدی برای درمان این سندروم را به دست بیاورید.

تناسب درست مچ بند طبی چگونه است؟

برای جلوگیری از محدودیت گردش خون و تحریک پوست، مچ بند طبی باید محکم باشد و نه خیلی سفت. استفاده از ولکروهای قابل تنظیم می‌تواند به دستیابی به تناسب مناسب برای راحتی و اثربخشی بهینه کمک کند.

هر چند وقت یکبار باید مچ بند طبی خود را بپوشم؟

در طول فعالیت‌هایی که مچ را تحت فشار قرار می‌دهند، باید از ساپورت مچ خود استفاده کنید، اما برای جلوگیری از وابستگی و تضعیف احتمالی عضلات مچ، از پوشیدن مداوم آن برای مدت طولانی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *