درمان بیماری‌های ارتوپدی

کتف بند برای پارگی تاندون شانه

کتف بند برای پارگی تاندون شانه

اگر دچار پارگی روتاتور کاف شده‌اید، ممکن است نیاز داشته باشید که بدانید چه نوع بریس برای شما بهترین است. انواع مختلفی از بریس‌ها موجود است، اما همه آن‌ها برای هر فردی مناسب نیستند. در این پست از تن یار، انواع مختلف کتف بند ها و اینکه چگونه می‌توانند به شما در درمان پارگی روتاتور کاف کمک کنند، بحث خواهیم کرد. همچنین در مورد نحوه انتخاب شانه بند برای پارگی تاندون شانه صحبت خواهیم کرد. بنابراین، با تن یار تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پارگی تاندون شانه

روتاتور کاف چیست و علائم پارگی روتاتور کاف چیست؟

روتاتور کاف گروهی از چهار عضله و تاندون است که تیغه شانه را به استخوان بازو متصل می‌کند. این ماهیچه‌ها و تاندون‌ها به بلند شدن بازو و تثبیت مفصل شانه کمک می‌کنند. پارگی روتاتور کاف ممکن است به دلیل تنش مکرر یا یک آسیب تروماتیک ناگهانی رخ دهد. علائم پارگی روتاتور کاف ممکن است شامل درد، ضعف و سفتی در شانه باشد. درد ممکن است هنگام بلند کردن بازو یا رسیدن به بالای سر تشدید شود. پارگی روتاتور کاف نیز ممکن است هنگام حرکت دادن شانه باعث ایجاد احساس ناتوانی در بالا بردن دست شود. درمان پارگی روتاتور کاف ممکن است شامل استراحت، یخ و فیزیوتراپی باشد. در موارد شدید ممکن است جراحی لازم باشد.

بهترین بریس برای پارگی روتاتور کاف چیست و چگونه به بهبودی کمک می‌کند؟

بهترین کتف بند برای روتاتور کاف پاره شده، بریسی است که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است. انواع مختلفی از بریس‌ها در بازار وجود دارد، اما همه آن‌ها به یک اندازه در درمان پارگی روتاتور کاف موثر نیستند. یک بریس خوب باعث حمایت و ثبات ناحیه اطراف ناحیه پارگی می‌شود و به کاهش درد و بهبودی کمک می‌کند. همچنین باید دامنه حرکتی کامل را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در حین استفاده از بریس همچنان از بازوی خود استفاده کنید. در بیشتر موارد، پارگی روتاتور کاف را می‌توان با ترکیبی از فیزیوتراپی و استفاده از بریس به طور موثر درمان کرد.
همچنین ممکن است بخواهید یک بریس را در نظر بگیرید که دارای ولکروها یا پدهای قابل تنظیم باشد تا بتوانید تناسب و سطح پشتیبانی را سفارشی کنید.

هنگام انتخاب کتف بند چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

هنگام انتخاب بریس شانه باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. این موارد عبارتند از: متریال به کار رفته در محصول، نوع، دامنه حرکت و سطح پشتیبانی

متریال

نئوپرن: نئوپرن سبک، بادوام و انعطاف‌پذیر است. علاوه بر این، نئوپرن به دفع رطوبت کمک می‌کند و جریان هوای مداوم را به ناحیه می‌رساند که برای حفظ دامنه حرکتی عالی است.

پلی استر: پلی استر به دلیل توانایی آن در مقاومت در برابر کشش و ماندگاری طولانی، یک ماده بهینه است. بسیاری از بریس‌های شانه دارای نوعی پارچه پلی استر برای محافظت از آن در برابر رطوبت و همچنین دفع عرق هستند.

نایلون: طراحی شده تا سبک و راحت باشد و در عین حال از بازوها پشتیبانی کند.

مش نایلون: پارچه مش نایلونی در بریس شانه‌ای باعث بهبود تنفس می‌شود. با اجازه جریان هوا بر روی بازو، راحتی را افزایش می‌دهد و از گرم شدن بیش از حد و تعریق جلوگیری می‌کند.

انواع

کتف بند: بریس‌های شانه برای حمایت و فشرده‌سازی شانه و در عین حال محدود کردن دامنه حرکتی طراحی شده‌اند.

آویز دست: به گونه‌ای طراحی شده است که وزن را از روی بازوی شما بردارد و به جلوگیری از خستگی ناشی از بهبودی طولانی مدت کمک کند.

محدوده حرکت

استابیلایزر شانه: بسیاری از شانه‌بند‌های موجود در بازار روی تثبیت شانه در حین حرکات بالای سر تمرکز می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها برای آسیب‌های جزئی یا آسیب‌هایی که در مراحل بهبودی هستند ایده آل باشند.

انواع کتف بند

 

کتف بند یک طرفه

498,000 تومان
  • کنترل مناسب حرکات مفصل شانه
  • ساپورت بعد از جراحی

شانه بازوبند نئوپرن

748,000 تومان
  • بی ثباتی مفصل شانه
  • بورسیت مفصل شانه

ایموبلایزر شانه: بریس‌های ایموبلایزر با نگه داشتن بازو در جای خود از آسیب بیشتر به روتاتور کاف جلوگیری می‌کنند. بالشتک‌ها، ساخته شده از فوم با چگالی بالا، بازو را در یک زاویه ایمن از بدن شما دور نگه می‌دارد. همچنین برای شستشوی آسان قابل جدا شدن است. این نوع بریس فقط باید در زمان بهبودی پس از جراحی روتاتور کاف استفاده شود.

پد دور کننده شانه 45 درجه

1,298,000 تومان
  • ترمیم کپسول مفصلی - بازسازی کامل شانه
  • دررفتگی یا شلی مفصل گلنوهومرال

پد دور کننده شانه 30 درجه

1,198,000 تومان
  • شکستگی و دررفتگی مفصل شانه
  • استفاده بعد از جراحی روتاتور کاف

پد دور کننده شانه 60 درجه

1,298,000 تومان
  • شکستگی و دررفتگی مفصل شانه
  • استفاده بعد از جراحی روتاتور کاف

برای درد شانه کدام نوع کتف بند را استفاده کنیم؟

تعدادی بریس مختلف وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای کاهش درد شانه استفاده کرد. بهترین نوع بریس برای شما به علت درد و شدت علائم شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر التهاب یا آرتریت دارید، ممکن است با یک آستین فشاری تسکین پیدا کنید. به طور کلی، بهتر است با یک پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا توصیه‌های خاصی برای شرایط خود دریافت کنید. با این حال، با درک انواع مختلف بریس‌های موجود، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است، بگیرید.

آیا بریس‌های شانه به تاندونیت کمک می‌کنند؟

شانه بندها، یک گزینه درمانی متداول برای تاندونیت هستند، اما بحث‌هایی در مورد اینکه واقعا چقدر موثر هستند وجود دارد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بریس‌های شانه می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند، در حالی که برخی دیگر تفاوت قابل‌توجهی بین بیمارانی که از شانه‌بند استفاده می‌کنند و کسانی که این کار را نمی‌کنند، پیدا نکرده‌اند. محتمل‌ترین دلیل برای این اختلاف این است که بریس‌های شانه فقط علائم را تسکین می‌دهند، نه اینکه به علت اصلی تاندونیت رسیدگی کنند. با این حال، برخی از بیماران کتف بندها را برای مدیریت علائم خود در مراحل اولیه بهبودی مفید می‌دانند و بنابراین اگر سایر گزینه‌های درمانی ناموفق بوده‌اند، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند. اگر آسیب شانه شما شامل دررفتگی است می‌توانید به مقاله نقش شانه بند در دررفتگی شانه مراجعه کنید.

اگر شانه درد دارید، کتف بند ممکن است یک گزینه درمانی مفید برای شما باشد. حتماً با پزشک یا فیزیوتراپیست خود در مورد مناسب بودن شانه بند صحبت کنید و یکی را انتخاب کنید که کاملاً مناسب باشد و استفاده از آن راحت باشد.

سوالات متداول

آیا کتف بند باید محکم باشد؟

بریس شانه باید به خوبی جا بیفتد اما نه آنقدر سفت که ناراحت کننده باشد. در حین استفاده از شانه بند باید بتوانید بازوی خود را آزادانه حرکت دهید، اما نباید به سمت پایین لیز بخورد یا به اطراف سر بخورد.

آیا شانه بند می‌تواند به بورسیت کمک کند؟

بریس‌های شانه اغلب برای درمان بورسیت استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند. بورسیت شرایطی است که باعث می‌شود کیسه کوچک پر از مایع که تاندون‌ها و استخوان‌های شانه را محافظت می‌کند ملتهب شود. استفاده از بریس شانه می‌تواند به برداشتن فشار از بورس ملتهب و بهبود آن‌ها کمک کند.

چه مدت باید از شانه بند استفاده کنم؟

مدت زمانی که برای بستن کتف بند نیاز دارید به شدت وضعیت شما بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است در مراحل اولیه درمان تا حد امکان از بریس استفاده کنید، سپس با بهبود علائم، مدت زمان استفاده از آن را به تدریج کاهش دهید. هنگامی که علائم شما بهبود یافت، باید آن را فقط در طول فعالیت‌هایی بپوشید که به شانه شما آسیب می‌رساند. فیزیوتراپیست شما می‌تواند توصیه‌های خاصی به شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *