مراقبت و سلامتی

راهنمای استفاده از زانوبند برای دویدن و پیاده روی

راهنمای استفاده از زانوبند برای دویدن و پیاده روی

اگر زانو درد دارید، ممکن است برای دویدن از زانوبند استفاده کنید. به گفته کارشناسان، پاسخ واقعاً به شدت آسیب شما بستگی دارد. بریس معمولاً به اطراف ساختارهای مختلف زانو فشار وارد می‌کند تا به کاهش درد کمک کند یا از ثبات زانو پشتیبانی کند.

تشخیص اینکه آیا درد زانو واقعاً نیاز به حمایت اضافی دارد، می‌تواند دشوار باشد. می‌توانید از زانوبند برای دویدن استفاده کنید، اما انواع مختلفی از بریس‌ها وجود دارد، کدام یک برای دویدن و پیاده‌روی مناسب است؟
تمرین گاهی اوقات درد دارد. ما احساس درد می‌کنیم و گاهی آسیب می‌بینیم. هنگامی که سعی می‌کنید آن را کنترل کنید، بریس‌ها یک گزینه عالی هستند. زانوبندها سطح مناسبی از فشرده‌سازی را ارائه می‌کنند و به کاهش تنش کمک می‌کنند. زانوبندها تا زمانی که درد از بین برود یا تا زمانی که بتوانید درمان مورد نیاز خود را دریافت کنید، تمرین را قابل تحمل می‌کند.
در این پست از تن یار، نحوه و مدت زمان استفاده از زانوبند برای دویدن و پیاده روی را بررسی می‌کنیم. همه زانوبندها یکسان عمل نمی‌کنند. در این مقاله چند نکته در مورد درمان زانو درد به طور کلی آورده‌ایم، و سپس به این می‌پردازیم که چه زمانی از زانوبند استفاده کنیم. با تن یار همراه باشید.

چه زمانی باید برای دویدن از زانوبند استفاده کنید؟

به طور کلی، پوشیدن بریس برای دویدن و پیاده‌روی بهتر است تحت راهنمایی متخصصانی استفاده شود که می‌توانند به شناسایی ریشه زانو درد شما کمک کنند. برای دوندگان، زانوبند می‌تواند یک ساپورت موقتی مناسب باشد. بریس همراه با فیزیوتراپی برای اصلاح هر گونه مشکل اساسی که در وهله اول منجر به درد زانو شده است، مفید است.
اگر می‌خواهید زانوبند را به تنهایی امتحان کنید، به نحوه شروع درد فکر کنید. اگر آسیب حاد وجود نداشته باشد و درد به تدریج شروع شود، ممکن است استفاده از بریس تاثیر بسیاری داشته باشد.

درد زانو در زمان دویدن

انواع زانوبندهای مناسب برای دویدن و پیاده روی

به طور کلی زانوبندهای مناسب پیاده روی و دویدن به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

پد کشکک زانو

پد کشکک زانو از نظر بصری حداقل‌ترین زانوبندی است که یک دونده می‌تواند بپوشد. این زانوبند یک پد کوچک است که در اطراف یا درست زیر کاسه زانو بسته می‌شود.
پد کشکک زانو اغلب برای کمک به تاندونیت کشکک یا درد «زانوی دونده» و بیماری اسگود شلاتر استفاده می‌شود. بنداین پد به کاهش فشار روی تاندون کشکک کمک می‌کند که درد را کاهش می‌دهد. پد کشکک زانو ابعاد کوچک‌تری نسبت به سایر بریس‌ها دارند و می‌توانند زیر اکثر لباس‌ها قرار بگیرند.

پد کشکک زانو نئوپرنی

248,000 تومان
  • تاندونیت کشکک زانو
  • سندروم اسگود - شلاتر

آستین‌های زانو

آستین زانو پایین‌ترین سطح پشتیبانی را ارائه می‌دهد. این ساپورت‌ها معمولاً اولین نوعی هستند که بیشتر افراد برای دویدن و پیاده‌روی به دنبال آن هستند و به طور کلی هنگام تجربه هر نوع دردی، استفاده از آن‌ها بی‌خطر هستند.
این نوع بریس فقط یک آستین محکم در اطراف مفصل است که تورم را محدود می‌کند و حرکت خود مفصل را بهبود می‌بخشد.

همچنین، هنگام پیاده روی یا دویدن می‌توانید از زانوبند کشی استفاده کنید. این زانوبندها محدودیت حرکتی ایجاد نمی‌کنند، اما با گرم نگه داشتن موضعی، درد خفیف زانو را تسکین می‌دهند. زانبوندهای کشی به راحتی زیر لباس قرار می‌گیرند و پوشیدن آن‌ها راحت است.

بریس کشکک بسته

سطح بعدی حمایت، بریس کشکک است. این بریس به هدایت کشکک (کلاهک زانو) کمک می‌کند تا در یک الگوی مناسب قرار گیرد و فشار را از تاندون خارج کند. این زانوبند شبیه آستین است اما با قسمتی ضخیم که روی کاسه زانو عمل می‌کند. اینها معمولاً برای درد پاتلوفمورال و مشکلات تاندون کشکک استفاده می‌شود.
اگر قسمت جلویی زانو در قسمت مرکزی زانو [تاندون کشکک] درد می‌کند، ممکن است بخواهید بریس کشکک باز را امتحان کنید که مستقیماً به آن تاندون فشار وارد می‌کند. اگر می‌خواهید هنگام پیاده روی از زانوبند کشکک بسته استفاده کنید، حتماً مدل‌هایی را انتخاب کنید که دامنه حرکتی بیشتری را ارائه می‌دهند.

چه زمانی برای یک دونده استفاده از زانوبند ضروری نیست؟

البته، زانوبند برای دویدن نمی‌تواند تمام بیماری‌های پاهای شما را برطرف کند و مواقعی وجود دارد که نباید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر فردی آسیب حاد یا ضربه به زانو داشته باشد، مانند افتادن یا پیچ خوردن زانو، بهتر است توسط پزشک معاینه شود تا مطمئن شود که هیچ چیز جدی‌تری اتفاق نیفتاده است. اگر متوجه تورم مداوم، ناتوانی در خم کردن یا صاف کردن کامل زانوی خود شدید، یا اگر درد با ادامه دادن به دویدن بدتر شد و با گرم کردن از بین نرود، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

یک راه بهتر برای محافظت از خود در برابر آسیب و درد، تلاش برای به دست آوردن قدرت و کنترل لازم برای دویدن ایمن است.

نکته اصلی در مورد زانوبند برای دویدن

زانوبندها می‌توانند ابزاری عالی برای تسکین درد شما در حین دویدن باشند، اما اگر به طور مداوم به آن‌ها تکیه کنید، ممکن است نشان دهنده یک مشکل عمیق‌تر باشد.
دونده‌های مسن‌تر مبتلا به درد مزمن که تلاش می‌کنند تا زمان نیاز به مداخله جراحی طولانی شود، می‌توانند از بریس استفاده کنند تا زمانی که آن‌ها را راحت نگه می‌دارد و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا راحت‌تر راه بروند یا بدوند. و البته برای این دسته از برای بریس‌های بالاتر از سطح آستین زانو مناسب است. به طور کلی، استفاده از بریس برای این افراد هنگام پیاده‌روی یا دویدن توصیه می‌شود.

استفاده از زانوبند هنگام دویدن

مدت زمانی را برای توانبخشی در نظر بگیرید

صدمات اتفاق می‌افتد و دردها می‌آیند و می‌روند. با این حال، مهم است که دوره توانبخشی داشته باشید. بریس‌ها درد را کاهش می‌دهند، اما در بعضی مواقع باید در کنار فیزیوتراپی، توانبخشی مناسب و تقویت برای بهبودی پس از آسیب دویدن استفاده شوند.
علاوه بر این، نگاهی دقیق به فرم دویدن، عادات حرکتی و روال تمرینات قدرتی خود بیندازید تا به مسیر خود بازگردید و از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنید. برای دویدن و پیاده‌روی از زانوبند بر اساس نیاز خود استفاده کنید.
به طور خاص، تحقیقات نشان می‌دهد که درد زانو اغلب در نتیجه ضعف در لگن است. به عنوان مثال، ضعف مفصل ران اغلب باعث می‌شود که دونده‌ها در عضلات گلوتئال خود درد احساس کنند. به نوبه خود، این می‌تواند باعث شود زانوهای شما هنگام دویدن به سمت داخل پیچ بخورد. این حرکت می‌تواند کشیدگی رباط‌های زانو را ایجاد کند و باعث درد شود. تقویت عضلات سرینی به لگن شما این امکان را می‌دهد که پایدارتر بمانید به طوری که در حین دویدن دچار مشکل نشوید.

جمع‌بندی

اگر متوجه شدید که به طور مداوم به زانوبند برای تسکین درد نیاز دارید و هنوز به پزشک مراجعه نکرده‌اید، برای یافتن ریشه مشکل به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید.
در صورت مفید بودن می‌توان از زانوبندها برای طولانی‌مدت استفاده کرد، اما اگر درد بیش از چند ماه طول بکشد، ارزش آن را دارد که معاینه شوید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل جدی‌تری پیش نمی‌آید و ادامه دویدن مشکلی ندارد. برخی از افراد ممکن است دچار درد زانو شوند، اما برای برخی دیگر، ممکن است نشان دهنده این باشد که باید سایر گزینه‌های تمرین متقابل را بررسی کنید.
از واریانس تمرین در اولین نشانه زانو درد استفاده کنید تا زودتر آن را تکسین دهید. تغییر تمرین به مجموعه‌ای از فعالیت‌های کم یا بی‌تأثیر، مانند شنا و/یا ترکیب تمرینات قدرتی بیشتر، تنها چند راه است که دوندگان می‌توانند خود را به ورزشکاری قوی‌تر تبدیل کنند و با توجه به این استراتژی متقابل تمرینی، اغلب در دویدن بهتر می‌شوند.
اگر هنگام دویدن احساس درد زانو می‌کنید، بریس‌ها برای کمک به شما طراحی شده‌اند. بسته به میزان درد شما و اینکه در کجای زانو آن را احساس می‌کنید، بریس می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.
بریس‌ها ابزار مفیدی هستند اگر و زمانی که احساس درد کنید، اما راه حلی طولانی مدت نیستند. حتماً به فرم دویدن، تحرک و تمرینات قدرتی خود نگاهی بیندازید تا راه‌حل‌های طولانی‌مدت را اجرا کنید و درد نداشته باشید. و اگر درد شما ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید و از زانوبند خود به عنوان درمان مکمل استفاده کنید که در طول مسیر به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *