نمایش 1–8 از 12 نتیجه

نمایش 9 24 36

گردن بند طبی نرم

248,000 تومان
  • کاهش دردهای خفیف عضلانی
  • ایجاد محدودیت جزئی در حرکات گردن

گردن بند طبی نرم قابل تنظیم

248,000 تومان
  • کاهش دردهای خفیف عضلانی
  • ایجاد محدودیت جزئی در حرکات گردن

گردن بند طبی نیمه سخت

318,000 تومان
  • کاهش دردهای عضلانی و ایجاد محدودیت در حرکات گردن
  • ایجاد ساپورت قوی تر با استفاده از نوار پلی اتیلن

گردن بند نیمه سخت جدید

328,000 تومان
  • کاهش دردهای عضلانی و ایجاد محدودیت در حرکات گردن
  • ایجاد ساپورت قوی تر با استفاده از نوار پلی اتیلن

گن غبغب – فک بند – غبغب بند

398,000 تومان
  • بعد از عمل زیبایی فک ، چانه و یا غبغب

گردن بند طبی سخت صادراتی

358,000 تومان
  • ساپورت بعد از جراحی
  • ایجاد محدودیت زیاد در حرکات گردن
 

گردن بند فیلادلفیا

258,000 تومان
  • ساپورت بعد از جراحی
  • محافظت از مهره آسیب دیده

گردن بند طبی سخت چانه دار

368,000 تومان
  • ساپورت بعد از جراحی
  • ایجاد محدودیت زیاد در حرکات گردن

قیمت و خرید گردن بند طبی

قیمت محصولات گردن بند طبی از 83,000 تا 398,000 متغیر است.

نام محصول قیمت
گردن بند طبی نرم 248,000 تومان
گردن بند طبی نرم قابل تنظیم 248,000 تومان
گردن بند طبی نیمه سخت 318,000 تومان
گردن بند نیمه سخت جدید 328,000 تومان
گن غبغب – فک بند – غبغب بند 398,000 تومان
گردن بند طبی سخت صادراتی 358,000 تومان
گردن بند طبی سخت چانه دار 368,000 تومان
گردن بند فیلادلفیا 258,000 تومان
هد بند 108,000 تومان
چشم بند 83,000 تومان
چشم بند نوزاد 83,000 تومان
پد تنبلی چشم 83,000 تومان

گردن عضو حساسی از بدن است که تحمل سنگینی وزن سر و چرخش آن را بر عهده دارد و در صورتی که دچار آسیب شود، حتماً باید از گردن بند طبی برای درمان و پیشگیری از آسیب بیشتر استفاده شود. گردن بند طبی یک وسیله درمانی موقت است که با ثابت نگه داشتن گردن در دورانی که آسیب دیده است، به بهبودی آن و تسکین درد کمک فراوانی می کند.

گردنبند طبی دارای انواع ساده تا سخت است که با توجه به شدت آسیب دیدگی توسط پزشک برای فرد تجویز می شود. در این مقاله شما را با انواع گردن بندهای طبی، کاربردهای آنها، ویژگی های یک گردنبند مناسب و نحوه استفاده از آن آشنا می سازیم تا در مواقع لزوم در صورت آسیب دیدگی گردن و شدت درد آن، بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب و خریداری نمایید.

فواید و کاربردهای گردنبند طبی

بعد از جراحی ستون فقرات گردن که میتواند ناشی از آسیب دیدگی های شدیدی مانند: شکستگی مهره های گردن یا دیسک گردن باشد، با استفاده از بریس گردن یا همان گردن بند طبی می توان مهره های گردن را ثابت نگه داشت تا با محدود کردن دامنه حرکتی گردن، به تسکین درد و بهبود و ترمیم مهره های گردن دست یافت. هم چنین برای آسیب دیدگی گردن ناشی از دررفتگی، بدون نیاز به عمل جراحی می توان با بستن گردنبند طبی آن را درمان نمود. علاوه بر این گردن بند طبی با پیشگیری از آسیب بیشتر به مهره های گردن، مقدمات بهبودی و تسکین درد را فراهم می کند.

از دیگر کاربردها و فواید استفاده از گردن بند طبی، حمایت و پشتیبانی از گردن در دوره درمان می باشد که با بهبود ضعف عضلانی، روند ترمیم و به دست آوردن سلامتی را سرعت می بخشد. هم چنین با تسکین درد ناشی از دیسک گردن تا زمانی که بافت های نرم گردن بهبودی خود را سپری می کنند، با بستن گردن بند طبی، گردن بهتر میتواند وزن سر را نگه داری و کنترل کند. در صورت تصادف شدید و آسیب دیدن گردن، بهترین کمک برای این که قبل از معاینه پزشک، گردن آسیب بیشتری نبیند، استفاده از گردنبند طبی است که یک اقدام احتیاطی مهم به شمار می آید تا مجروح دچار مشکل بیشتری نگردد. علاوه بر این درمان بد شکلی ستون فقرات گردن یکی دیگر از وظایف مهم گردنبند طبی است.

انواع گردن بند طبی

گردنبند طبی دارای انواع مختلفی است که عبارت اند از: نوع کاملا ساده و نرم، گردن بند طبی نیمه سخت و نوع سخت. نوع مناسب گردن بند طبی برای درمان و پیشگیری، با توجه به شدت آسیب وارد شده و مدت زمانی که لازم است استفاده شود، توسط پزشک یا متخصص ارتوپدی تجویز میگردد. در ادامه انواع گردن بند طبی را بررسی می کنیم:

گردن بند طبی نرم

گردن بند طبی نرم از ابر لاستیکی ضخیمی ساخته می شود که پوشش روی آن از جنس کتان است و جهت محافظت و نگه داری از گردن طراحی می‌شود. این نوع از گردنبند طبی برای آسیب دیدگی های خفیف و جزئی گردن مناسب است و نیاز به پشتیبانی کامل گردن ندارد و به طور کامل حرکت گردن را محدود نمی کند و تا اندازه ملایمی گردن را ثابت نگه می دارد تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. همچنین در زمان حرکت گردن از عضلات آن پشتیبانی می کند و سبب تسکین درد میشود. در آسیب های جزئی و خفیف مانند: در رفتگی گردن یا کشیدگی خفیف رباطهای گردن از این نوع گردن بند طبی استفاده فراوانی می شود.

معمولا پزشک، گردن بند طبی نرم را بعد از یک دوره استفاده از نوع سخت آن برای فرد تجویز میکند، تا فرد بتواند تا میزان محدودی که نیازمند انجام فعالیت روزانه است، سر و گردن خود را حرکت دهد و طبق تجویز پزشک نیاز نیست در طول شبانه روز از گردن بند طبی نرم استفاده شود و بازه زمانی استفاده از آن حدود ۴ هفته تا ۴ ماه برای ترمیم یا جوش خوردن ستون فقرات گردن است. علاوه بر این گردن بند طبی نرم بعد از رگ به رگ شدن یا زمانی که گردن دچار گرفتگی عضلات شده است، در محافظت از نواحی حساس گردن و کاهش درد آن نقش بسزایی دارد.

گردن بند طبی نیمه سخت

گردن بند طبی نیمه سخت نوع دیگری از بریس گردن است که ساختار اسفنجی و آتل پلاستیکی دارد که با وجود خاصیت انعطاف پذیری آن ، ناحیه گردن را ثابت نگه میدارد. این نوع گردن بند طبی، نیمه سخت نامیده می شود، زیرا به خاطر ساختار اسفنجی و نرمی که دارد، بسیار راحت است و به دلیل داشتن آتل پلاستیکی سبب می شود که مهره های گردن در حالت ثبات بیشتری قرار بگیرند. کاربرد گردن بند طبی نیمه سخت برای درمان آسیب ها و صدمات گردنی از جمله: آرتروز و درمان آسیب بافتهای نرم گردنی مانند عضلات است.

گردن بند طبی سخت

گردنبند طبی سخت که از پلاستیک قالب دار ساخته شده است، همراه با بالشتک جداشدنی که دو تکه هستند و با بست قلاب دار بسته می شوند و به طور کامل از گردن حمایت می‌کنند تا دوران بهبودی پس ازعمل جراحی با پشتیبانی مطمئن تری سپری شود.
گردن بند طبی سخت حرکات گردن را محدود می کند و اغلب برای بیمارانی تجویز می شود که عمل جراحی ستون فقرات گردن انجام داده‌اند و دچار آسیب جدی در این ناحیه شده اند. هم چنین استفاده از گردن بند طبی سخت برای بیمار به منظور کاهش درد ناشی از کشیدگی عضلات گردن توسط پزشک تجویز می شود. از دیگر کاربردهای گردنبند طبی نوع سخت، ثابت نگه داشتن شکستگی ستون فقرات گردن است تا با محدود کردن حرکت مهره های گردن، درمان انجام گیرد و از آسیب دیدگی بیشتر این ناحیه پیشگیری گردد.
گردنبند طبی سخت نیز انواع متعددی دارد و دارای دو مدل چانه دار و بدون چانه است که با توجه به فرم و آناتومی بدن هر بیمار انتخاب می گردد. لایه بیرونی این محصول از جنس پلاستیکی سفت است و لایه درونی آن که با پوست تماس دارد، از ماده نرم فوم مانندی ساخته می شود تا استفاده از آن راحت تر شود و آزار و اذیتی برای بیمار در بر نداشته باشد. معمولاً مدت زمان استفاده از گردنبند طبی سخت طبق نظر پزشکان نهایتا تا ۱۰ روز است، تا از تحلیل رفتن عضلات گردن جلوگیری شود. کاربرد گردنبند طبی سخت برای لغزش مهره های گردن و درمان بیماری های حادی چون: آرتروز گردن، شکستگی یا بیرون زدگی دیسک گردن یا آسیب های جدی دیگر است.

ویژگی ها و نکات استفاده از گردن بند طبی

نحوه استفاده درست و بستن گردن بند طبی بسیار مهم است و از لحاظ اندازه باید کاملاً با گردن فیکس گردد، تا بتواند به طور کامل از آن پشتیبانی کند. مدت زمان استفاده از گردنبند طبی توسط پزشک یا متخصص ارتوپدی تعیین می شود. بهتر است که بستن گردن بند طبی توسط پزشک انجام گیرد تا به صورت صحیح روی گردن قرار گرفته و نقش خود را به درستی ایفا کند. در زمان استفاده از گردن بند طبی، فرد باید احساس راحتی داشته باشد و گردن بند طبی بیش از حد تنگ نباشد. هم چنین در زمان استفاده از این محصول، رانندگی ممنوع است و چون گردن امکان خم شدن و حرکت ندارد و جلوی پا را نمیتوان مشاهده کرد، باید هنگام راه رفتن بیشتر مراقب بود.

زمان استفاده از گردن بند طبی

زمان باز کردن یا بستن گردن بند طبی طبق دستور پزشک باید انجام گیرد. در صورت استفاده از نوع سخت گردن بند طبی، باید نسبت به بی حرکت بودن و ثبات گردن توجه کرد تا به گردن آسیب بیشتری وارد نگردد و در صورت مشاهده قرمزی یا ترک خوردن پوست زیر گردن بند طبی، شل بودن آن، تکان خوردن گردن بند طبی یا دردی که بعد از بستن آن برای فرد ایجاد می شود، باید حتما با پزشک در میان گذاشته شود، زیرا ممکن است نشان دهنده این باشد که گردن بند طبی به درستی بسته نشده است و حمایت لازم را برای گردن فراهم نمیکند.

شستن این محصول باید به طور روزانه همراه با صابون ملایم و یک پارچه مرطوب انجام گیرد و اگر دارای محافظ پلاستیکی است، هفته ای یک بار شسته شود. هیچ گاه نباید از شوینده های قوی برای ساییدن گردن بند طبی استفاده نمود. امیدواریم این مقاله شما را با شناخت این محصول، کاربردها، ویژگی ها و انواع گردن بند طبی آشنا ساخته باشد.

سوالات متداول

آیا گردن بند طبی برای دیسک گردن مناسب است؟

بله ، باعث بهبود و جلوگیری از بدتر شدن مشکل میشود ، که نوع آن را میتوان با تجویز پزشک انتخاب کرد.

آیا استفاده از گردن بند طبی عوارض دارد؟

استفاده از گردن بند طبی عوارضی ندارد و به ستون فقرات صدمه ای وارد نمیکند ، مگر در صورتیکه فرد به مدت طولانی (بیشتر از ۶ ماه) بدون تجویز پزشک و بصورت مستمر از گردن بند استفاده کند که ممکن از باعث تنبل شدن ماهیچه های گردن شود.

استفاده از گردن بند طبی موقع خواب هم لازم‌ است؟

از گردن بند طبی و هم چنین دیگر ساپورت‌های طبی نباید هرگز هنگام خواب استفاده کرد مگر با تجویز پزشک معالج.